NHL-jääkiekkoliiga on kaavaillut ottavansa alkavalla kaudella käyttöön kypärämainokset. Joukkueet voisivat saada niistä kokoon yhteensä jopa 15 miljoonan dollarin eli reilun 12 miljoonan euron potin, TSN raportoi.
TSN:n mukaan Montreal Canadiensin ja Toronto Maple Leafsin kaltaiset korkean profiilin seurat voisivat saada kukin noin miljoona dollaria (820 000 euroa) sponsorituloa kypärämainoksistaan ja muut seurat tätä vähemmän.
Sports Business Journal kertoi viime viikolla, että NHL ottaa kypärämainokset todennäköisesti käyttöön alkavalla kaudella. Jokaisen pelaajan kypärässä saisi olla yhden sponsorin nimi, ja seuroilla voisi olla eri sponsorit koti- ja vieraspeleissä.
Kypärämainokset auttaisivat seuroja saamaan takaisin osan rahasta, jonka ne ovat menettäneet koronaviruspandemian seurauksena.
LUE MYÖS: NHL:n uusi pelisysteemi osoittaa raakuutensa heikosti hitsaantuneille joukkueille – "Heti alkukaudesta täytyy onnistua"
NHL ilmoitti sunnuntaina, että se on aloittamassa kautensa 13. tammikuuta. Kunkin joukkueen on tarkoitus pelata 56 ottelua runkosarjassa, joka päättyisi 8. toukokuuta.