Uusi logo alleviivaa verkkolaiteyhtiö Nokian uutta strategiaa, mutta sen nimellä myytäviin puhelimiin muutos ei vaikuta, kertoo suomalaisyhtiön liikkeitä tarkkaan seuraava Nokiamob-sivusto.
Nokian nimioikeudet muun muassa puhelimissa ja tableteissa omistava suomalainen HMD Global ei tule käyttämään Nokian uutta logoa puhelimissaan. Uusi logo nähdään näin ollen vain Nokian käytössä. HMD Global käyttää kuluttajaelektroniikassaan jatkossakin vanhaa logoa. Asian vahvisti Nokiamobille CCS Insightsin pääanalyytikko Ben Wood.
– Nokia-brändätyt kuluttajatuotteet käyttävät jatkossakin klassista logoa. Huomioiden historiamme, se istuu hyvin kuluttajamarkkinaan, Nokialta oli kommentoitu Woodille.
Wood on lähteenä varsin luotettava, sillä hänen näkemyksiään käytti tiedotteessaan myös itse HMD Global uuden Nokia G22 -puhelimen virallisessa lehdistötiedotteessa.
Lue myös: Tämän edullisen Nokia-älypuhelimen akku on tehty vaihdettavaksi
Päivitetty logo kääntää uuden sivun Nokian historiassa, mutta samalla verkkolaiteyhtiön ja puhelinvalmistajan tuotteet lähtevät näkyvämmin eri teille.
Nokia kertoi sunnuntaisessa tiedotteessaan, että muutokset ovat osa sen pitkän aikavälin strategista uudistumista.
Nokia keskittyy jatkossa yhä vahvemmin yrityspuolen liiketoimintaan, mutta sillä on tarjolla myös Beacon-niminen WiFi 6 -mesh-reititin, jota markkinoidaan myös kuluttajille. Toistaiseksi ei ole varmuutta, nähdäänkö uusi logo kyseisessä tuotteessa.
Nokiamobin tiedosta uutisoi ensimmäisenä Mobiili.fi.
Lue myös: Pertti oli tuomassa Nokian kännyköihin ominaisuutta, joka muutti kaiken – "Eihän me tiedetty, ettei jotain voi tehdä, me vaan tehtiin"
Lähde: Nokiamob