Apple on lopettanut kahden legendaarisen, perinteisen musiikkisoittimensa myynnin ja poistanut ne verkkosivuiltaan. Sekä iPod shuffle että iPod nano esiteltiin ensi kerran jo vuonna 2005.
iPod shufflea ja iPod nanoa päivitettiin useamman kerran niiden historian aikana - iPod shufflen viimeiseksi jäi neljäs ja iPod nanon osalta seitsemäs sukupolvi. Erityisesti iPod nanon ulkomuoto muuttui eri sukupolvien myötä useamman kerran aivan erilaiseksi. Viime vuosina on enää lähinnä odoteltu, milloin Apple tuotteista luopuu. Nyt nämä arvailut voidaan lopettaa. Vielä vuonna 2015 Apple päivitti iPod shufflen ja iPod nanon värivalikoimaa, mutta teknisesti iPod nanoa on viimeksi päivitetty vuonna 2012 ja iPod shufflea kaksi vuotta aiemmin.
Kahden pienemmän iPodin lopettamisen jälkeen Applen iPod-malliston ainoaksi jäseneksi jää iPod touch, joka on jatkossa saatavilla 32 gigatavun muistilla 229 euron ja 128 gigatavun muistilla 349 euron hintaan, kun tähän asti valikoimaan kuuluivat 16 ja 64 gigatavun mallit.
Alkuperäistä iPodia kooltaan ja muodoltaan muistuttanut iPod classic lopetettiin jo vuonna 2014. Alun perin iPod esiteltiin vuonna 2001 ja se jatkoi Applen nousukiitoa, joka kulminoitui myöhemmin älypuhelinmarkkinat mullistaneeseen iPhoneen.
iPod touch jakaa iOS 10 -käyttöjärjestelmän iPhonen kanssa ja pystyy näin hyödyntämään esimerkiksi Apple Musiikki -tilauspalvelua, mihin iPod shuffle ja iPod nano eivät kyenneet.
iPod touch ei saanut nyt muita päivityksiä kuin suuremman tallennusmuistin. Se sisältää siis edelleen 4 tuuman näytön, 8 megapikselin takakameran, toisen 1,2 megapikselin kameran edessä, Wi-Fi- ja Bluetooth-yhteydet sekä Apple A8 -järjestelmäpiirin. Toisin kuin iPhonessa, ei iPod touchissa ole mobiiliverkkoyhteyksiä eikä se toimi perinteisenä matkapuhelimena.
Jälleenmyyjät voivat jatkaa vielä myös iPod shufflen ja iPod nanon myyntiä varastojensa puitteissa.
iPod-myynti oli huipussaan vuonna 2008, jolloin niitä toimitettiin 54,8 miljoonaa kappaletta. Viimeisen kerran Apple kertoi tuloslukuja iPod-myynnistä vuoden 2014 kesältä, jolloin kaupaksi kävi vielä 2,6 miljoonaa iPodia vuosineljänneksessä. Myynti on tämänkin jälkeen epäilemättä tasaisesti laskenut. Musiikinkuuntelu on siirtynyt älyhelimiin erillisistä musiikkisoittimista.