Osalla matkanjärjestäjistä peruutuskorvaukset todella myöhässä – Kuluttaja-asiamies ärähtää: Kuukausien käsittelyaika ei hyväksyttävää

5:59img
TUI perui matkansa Manner-Espanjaan, Aurinkomatkat jatkaa matkojen myyntiä – koronatapausten määrä kasvaa Espanjassa selvästi.
Julkaistu 28.07.2020 17:25

MTV UUTISET - STT

Koronan aiheuttamat matkojen peruuntumiset ja niiden maksujen palautukset ovat tällä hetkellä yleisin yhteydenottosyy Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.

Näin kertoo kuluttaja-asiamies Katri Väänänen.

Suurimmalla osalla yrityksistä tilanne palautusten keston suhteen on Väänäsen mukaan hyvä, mutta joillakin yrityksillä aikarajat ovat venyneet liian pitkiksi.

Normaalioloissa rahapalautusten aikarajaksi on laissa määritelty kaksi viikkoa. Koronan luomassa poikkeuksellisessa tilanteessa voidaan Väänäsen mukaan hyväksyä viikkojen, mutta ei kuukausien kesto palautusten käsittelyssä.

Lue myös:

Aurinkomatkat peruu kaikki elokuun matkat Espanjaan, Kroatiaan ja Turkkiin – THL:n mukaan suomalaiset matkustelleet riskialueille

TUI peruu matkansa Manner-Espanjaan – myös matkat Kanariansaarille perutaan

Tuoreimmat aiheesta

Matkailu