Danske Bankin nimissä on kalasteltu pankin asiakkaiden käyttäjätunnuksia.
Danske Bankin nimissä on lähetetty pankin asiakkaille sähköpostiviestejä, joissa kerrotaan pankin suorittavan "kriittistä" päivitystä. Sähköpostiviestissä on linkki, joka vie Danske Bankin internet-sivuiksi naamioidulle sivulle.
Sivuilla pyydetään kirjautumaan sisään omilla pankkitunnuksilla, jotta tili päivittyisi. Näin ei kuitenkaan kannata toimia: kyse on kalastelusivusta, jonka avulla pankin asiakkailta yritetään haalia pankkitunnuksia.
Anita Nousiainen Danske Bankista muistuttaa, että pankki ei koskaan pyydä henkilökohtaisia pankkitietoja tai salasanoja asiakkailtaan sähköpostitse, tekstiviestitse tai puhelimitse.
– Kalasteluviestejä on ollut syksystä asti liikkeellä paljon, Nousiainen valittelee.
Nousiaisen mukaan huijauksista ilmoitetaan viranomaisille. Danske Bank kehottaa poistamaan huijausviesteiksi epäillyt viestit sähköpostista.