Posti sai heinä-syyskuussa ensimmäistä kertaa enemmän rahaa paketeilla ja logistiikalla kuin perinteisillä postipalveluilla.
Toimitusjohtaja Heikki Malisen mukaan pakettien ja logistiikan menestystä auttoi verkkokaupan kasvu.
– Verkkokauppa on erittäin vahvassa kasvussa, ja Posti on Suomen suurimpana logistiikkayrityksenä aktiivinen toimija tässä kehityksessä, Malinen sanoo.
Sen sijaan osoitteellisten kirjeiden määrän supistuminen on kiihtynyt. Osoitteellisten kirjeiden määrä laski Suomessa 13 prosenttia. Pakettien määrä kasvoi Suomessa ja Baltiassa yhteensä 11 prosenttia.
Postin oikaistu liiketulos putosi heinä-syyskuussa 4 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 12 miljoonasta eurosta. Liikevaihto pysyi liki ennallaan ja oli 379 miljoonaa euroa.