Mick Schumacherin F1-debyytti oli lähtökohdat huomioon ottaen varsin kelvollinen.
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen antautui taistellen – lapsuudensankareitaan metsästänyt Yuki Tsunoda teki heti vaikutuksen: "Kopioin Alonson ajamista"
LUE MYÖS: Nolo ulosajo F1-debyytissä veti kohutun venäläistulokkaan nöyräksi – kostautuiko liika näyttämisen halu?
Haasilla ajava Schumacher starttasi Bahrainin GP:hen 18. lähtöruudusta ja ajoi maaliin sijalla 16. Hänen taakseen jäivät vain neljä kilpailun keskeyttänyttä kuljettajaa.
Toisaalta Haasin VF-21-autolla ei voi kovin paljon paremmasta haaveillakaan. Talli on tehnyt selväksi aikovansa vain selviytyä tästä kaudesta läpi, ja kaikki keskittyminen tähdätään isojen muutoksien sävyttämään ensi kauteen.
Tallipäällikkö Günther Steiner olisi halunnut saada molemmat autonsa maaliin, mutta Nikita Mazepin pilasi oman F1-debyyttinsä jo kolmannessa mutkassa. Seurauksena oli pyörähdys, osuma seinään ja keskeytys.
Schumacherkin pyörähti ensimmäisellä kunnollisella kilpailukierroksella turva-autojakson jälkeen.
– Olen järkyttynyt ja pahoillani siitä. Minusta tuntuu hyvältä autossa, kiitos siitä, Schumacher totesi kilpailun päätteeksi.
Hän oli ruutulipulla reilun kierroksen voittoon ajanutta Mercedeksen Lewis Hamiltonia perässä. Ja tämä aiheutti aivan kilpailun lopussa erikoisen ongelman.
– Ilotulitteet olivat aika ärsyttäviä, Schumacher sanoi ja viittasi rätinään ja paukkeseen, joka valaisi Sakhirin pimeää taivasta sen jälkeen, kun Hamilton oli ylittänyt maaliviivan.
Kilpailuninsinööri Gary Gannon oli tilanteessa hereillä ja keksi osuvan tavan välttää vastaavat häiriöt tulevaisuudessa.
– Ensi kerralla yritämme olla lähempänä kärkeä, joten ilotulitukset tulevat samaan aikaan, kun pääset maaliin.