Entinen F1-kuljettaja ja nykyinen -asiantuntija Ralf Schumacher vihjaa, että Valtteri Bottaksen ura nykyisessä tallissa tuskin jatkuu pitkään. Saksan Sky Sport viritteli tästä villin skenaarion.
Peräti kolme F1-tallia julkisti uusia pomouutisia eilisen tiistain aikana. Osana tätä rulettia McLarenin tallipäällikkönä viime vuodet toiminut Andreas Seidl hyppää Alfa Romeota pyörittävän Sauberin toimitusjohtajaksi. Frederic Vasseur vaihtaa puolestaan Alfalta Ferrarin tallipäälliköksi, ja tallipomon paikan McLarenilla ottaa aiemmin muissa johtotason tehtävissä tiimissä toiminut Andrea Stella.
Seidlin palkkaaminen on yhteydessä Alfa Romeon muuttumiseen Audin tehdastalliksi kaudelle 2026. McLaren-pestiään ennen Seidl työskenteli Audin emokonsernin Volkswagen Groupin moottoriurheiluohjelmassa.
Mick Schumacher Alfalle?
Sauberilla toivotaan, että Audin liittyminen F1-sarjaan auttaa tallia ajamaan tulevaisuudessa voitoista.
– Sauberilla on nyt aikaa laittaa kaikki kuntoon ennen Audiin liittymistä. Odotan uteliaana, millaisia ideoita Andreasilla on kuljettajille. Guanyu Zhou on enemmän tai vähemmän järkähtämättömässä asemassa. Hän tuo myös paljon rahaa, mikä ei ole vuoteen 2026 saakka Sauberille merkityksetöntä. Valtteri Bottaksen ei puolestaan pysyne tallissa liian pitkään, Ralf Schumacher kommentoi Saksan Sky Sportille.
23-vuotiaalla kiinalaiskuljettaja Zhoulla on ikänsä puolesta paljon tulevaisuutta kisakuljettajana edessään, kun taas tallin suomalaispilotti Bottas on 33-vuotiaana F1-sarjan kokeneen puolen osastoa.
Saksan Sky viritti Schumacherin kommenttien tukemana kovaa skenaariota, vaikka Bottas solmi Alfa Romeon kanssa tästä vuodesta käynnistyneen "monivuotisen sopimuksen", jonka suomalaiskuljettaja vahvisti vuonna 2021 MTV Urheilulle olevan lähtökohtaisesti kolmivuotinen kontrahti.
Sky spekuloi, että Schumacherin veljenpoika Mick voisi saada Bottakselta tulevaisuudessa paikan Alfa Romeolla. Kaksi kautta Haasilla ajanut saksalainen on jäänyt ilman kuskipaikkaa ensi kaudeksi.
– Jo viime kaudella oli huhuja Schumacherin siirtymisestä Alfa Romeolle. Yhdistelmä Audi, Seidl ja Schumacher olisi taatusti vetoava Saksan markkinoille ja myös sponsoreille, Sky kirjoitti.
Mick Schumacher ajoi F1:ssä ensimmäiset vapaat harjoituksensa vuonna 2020 Alfa Romeon ratissa.