Red Bull -talli sai Max Verstappenille yli 100 kierrosta keskiviikkona, mutta hyvä kilometrimäärä piti sisällään myös huolenaiheita.
Verstappen jäi kuitenkin kaksi kertaa radan varteen. Toinen tuli aivan päivän lopussa, joten polttoaineen ajaminen loppuun oli hyvä veikkaus. Joskin se oli väärä.
– Valitettavasti polttoaine ei loppunut, Verstappen sanoi.
MAINOS
F1-testikooste tiistaista perjantaihin C Morella!
Kooste jokaisesta testipäivästä 7.3.-10.3. www.cmore.fi ja MTV Max kello 22.40.
Tallipäällikkö Christian Horner sanoi päivän jälkeen, että Red Bull koki kahdessa moottorissaan samankaltaiset ongelmat. Hän painotti, että moottorintoimittaja Renault ymmärtää jo, missä vika on ja vikojen korjaukset ovat vauhdissa jo kohti ensimmäistä kisaa. Verstappenin päivä päättyi, kun hän oli kahden kierroksen päässä Barcelonan kisan mitasta.
– Sain melkein ajettua kokonaisen kisan yhdellä menolla. Auto tuntui hyvältä ja saimme taas paljon tietoa. Olen luottavainen, koska Renault’n miehillä on jo suunnitelmat vian korjaamiseen, Verstappen totesi.
Verstappenilta kysyttiin, onko hän huolissaan Renault’n moottorin suorituskyvystä. Red Bull on antanut Mercedekselle ja Ferrarille tasoitusta aiempina vuosina voimantuotossa.
– Pysyn aina positiivisena enkä mieti liikaa. Sitä varten testataan, että haastamme kaikki osat ja näemme miten hyviä ne ovat, Verstappen sanoi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Autojen todellisella nopeudella on arvuuteltu testien aikana. Verstappenin tallikaveri Daniel Ricciardo sanoi aiemmin, ettei Red Bullista löydy enää kahta sekuntia lisää kierrosnopeutta.
– Hyvä juttu on se, ettei keneltäkään löydy kahta sekuntia, Verstappen naurahti.
– Autot ovat vielä aika uusia, eli niitä voi säätää paljon ja sitten kun löytää oikeat, siitä voi löytyä lisää suorituskykyä. Meillä on paljon tekemistä, koska emme ole testanneet kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja auton säätämisessä, Verstappen huomautti.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.