Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds kertoi Bahrainin GP:n jälkeen tienneensä jo ennen starttia, että kisan ratkaisut näyteltäisiin Fernando Alonson toista varikkokäyntiä edeltävien kierrosten aikana.
- Olimme jo kisaa edeltäneessä palaverissa todenneet, että ne kierrokset ovat ratkaisevia. Olimme rakentaneet taktiikkamme sen varaan, että ajoimme hieman pidempään ennen varikkokäyntejämme, jotta pystyimme luomaan itsellemme voittomahdollisuuden. Oli tärkeää päästä ajamaan ne kierrokset vapaalla radalla, Symonds kertasi.
Ferrarin Michael Schumacher teki oman toisen varikkokäyntinsä kolme kierrosta Alonsoa aikaisemmin. Alonsolla oli sen jälkeen pari kierroksella ohitettavaa edessään, mutta niistä ei lopulta ollut espanjalaiselle suurempaa haittaa, sillä hän pystyi siinä vaiheessa tekemään oman toiseksi nopeimman kierrosaikansa, ja Schumi jäi juuri ja juuri taakse varikkokäynnin jälkeen.
- Talli teki fantastisen varikkokäynnin, sekunnin nopeammin kuin Ferrari. Taktiikka toimi...täpärästi!, Symonds iloitsi.
(MTV3)