Nico Rosberg ajoi kahtena testipäivänään valtaisan määrän: 308 kierrosta. Hän oli iloinen myös keskeytyksestään.
Rosberg painotti Jerezin kolmannen testipäivän jälkeen, että Mercedeksen tavoite on kerätä neljän päivän aikana mahdollisimman paljon kilometrejä. Viime kauden ainut huolenaihe oli luotettavuus, jota halutaan tietysti parantaa.
- Että näkisimme auton heikkouksia, ja mikä alkaa hajota. Näimme pari sellaista asiaa, Rosberg selvitti.
- En ollut pettynyt, kun auto pysähtyi radalle, sillä se oli hyvä juttu. Kun vikoja esiintyy nyt, löydämme ne ja saamme autosta luodinkestävän ennen Melbournea.
Rosberg kertoi, että autossa oli ensin telemetriaongelma, auto ei lähettänyt dataa tiimille. Testipäivän puolivälissä Rosbergin auto sammui radalle. Hänen mukaansa ongelma oli polttoaineensyötössä, ja moottori sammutti itsensä.
- Se oli helppo korjata, Rosberg lisäsi.
Rosberg luovuttaa ajovuoron viimeiseksi päiväksi Lewis Hamiltonille. Seuraavan kerran hän on ratissa Barcelonassa, kun testit jatkuvat.
- Se on erilainen rata, mikä on hyvä. Siellä ajetaan myös kisa, joten on hyvä valmistautua siihen. Vaikeus (testeissä) on lämpötilat, ne ovat epärealistisia. Lämpötiloilla on suuri vaikutus jäähdytykseen, renkaisiin ja kaikkeen, se on suurin haaste kaikille, Rosberg sanoi.
Jerezissä on ollut maanantaina ja sunnuntaina pilvistä, joten ilma on ollut kylmää. Vaikka tiistaina ei satanut, yöllä kastunut rata pysyi lähes koko päivän märkänä kylmyyden ja pilvien takia.