Uusi farmari Astra perustuu viisiovisen mallin tapaan Delta II -arkkitehtuurin. Se on aikaisempaa kevyempi ja siten myös taloudellisempi. Keventyminen tarkoittaa hyvää myös ajettavuuden kannalta.
Uusi Opel Astra Sports Tourer on myös aikaisempaa tilavampi. Kuvaajan bongaama testiauto oli naamioitu B-pilarista eteenpäin, joten perän muodot eivät vielä kovin tarkasti ole nähtävissä. Kattolinja jatkuu kuitenkin taakse asti varsin korkealla ja parhaimmillaan tavaratilaa löytyy 1 500 litraa.
Moottorivalikoiman pienin vaihtoehto on uusi 1,4-litrainen turbomoottori. Teholukemat sijoittuvat alussa välillä 100-200 hevosvoimaa, ja myöhemmin sekä viisioviseen että farmariin on luvassa tehokkaampia ja urheilullisempia vaihtoehtoja.
Uusi viisiovinen Astra esitellään yleisölle syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä ja farmari esitellään alkuvuodesta 2016.
Lue lisää Opelista:
Koeajo: Tämä malli erottuu Opelin mallistosta heti ensivilkaisulla
Video: Risto Virtasen testissä Opel Corsa – sympaattinen kaupunkiauto
Koeajo: Nyt loppui nakutus – Opel lanseerasi ”kuiskaavat” dieselmoottorit
Koeajo: Opel Karl – pieni kuuluu olevan parempi