Salpausselän kolmen päivän kokonaisyleisömäärä oli 34 500 katsojaa. Kisajärjestäjien tavoitteena oli ylittää viime vuoden yleisömäärä, 41 000, mutta sen sijaan tulikin pieni takapakki.
- Ennakkolipunmyynti oli viime viikolla viimevuotista 10-15 prosenttia edellä, ja lauantain VIP-liput myytiin loppuun. Sen takia odotin, että olisi ollut enemmän, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala myönsi.
Kulmala arvioi, että sää rokotti lipunmyyntiä ainakin perjantaina ja sunnuntaina. Paras yleisöryntäys oli tuttuun tapaan lauantai-iltana, jolloin väkeä oli 15 000.
- Jos ei ole lippua ostanut ennakkoon ja aamulla miettii, lähteäkö vesisateeseen, niin kyllä herkästi jäädään kotiin katsomaan tv:stä, hän viittasi sunnuntaiaamun säähän.
Tapahtumapäällikkö Jesse Kiuru ei halunnut selitellä.
- Nyt on analyysin paikka, mitä on tehty ja mitä jätetty tekemättä. Emme voi verhoutua vesisateen ja menestymättömyyden taakse, Kiuru sanoi Etelä-Suomen Sanomille.