Seuraavan sukupolven Renault Twingossa on takamoottori ja takaveto. Renaultin mukaan se on mahdollistanut pikkuauton "keksimisen uudelleen".
– Kun moottori on takana, kojelaudan voi sijoittaa edemmäs. Sillä tavalla matkustamosta saa suhteellisen ison, vaikka auto onkin lyhyt, kertoo Renaultin suunnittelujohtaja Laurens van den Acker.
– Tavaratilan pienentymistä voi kompensoida keksimällä muihin sisätiloihin fiksuja toiminnallisuuksia.
Uusi Twingo rakennetaan Daimlerin ja Renaultin yhteiselle alustalle, jolle perustuvat myös tulevan sukupolven Smart Fortwo ja Forfour.
Tyylillisesti uuden Twingon esikuva on Monacon F1-kisan yhteydessä paljastettu, V6-moottorinen Twin'Run-konsepti sekä huhtikuussa nähty sähköauto Twin'Z.
Uuden sukupolven Twingoa odotetaan markkinoille ensi vuoden lopussa.