Silkkipyjamia, mallien deittailua, juhlia hulppeassa kartanossa – Hugh Hefner teki itsestään tietoisesti osan Playboy-brändiä

0:44img
Julkaistu 28.09.2017 20:10

MTV VIIHDE–STT

Hugh Hefner rakensi tarkkaan harkitun imagonsa palvelemaan luomaansa imperiumia.

Legendaarisen Playboy-miestenlehden perustaja Hugh Hefner kuoli keskiviikkona 91-vuotiaana. Hefner perusti lehden vuonna 1953, joka kasvoi hiljalleen bisnesimperiumiksi, johon kuului myös muun muassa kasinoja ja yökerhoja. Brändin pupulogo tunnetaan ympäri maailmaa. 

Hefnerin oma tarkkaan harkittu julkisuuskuva oli myös rakennettu tukemaan Playboyn myyntiä. Mediamogulin imago sulautui erottamattomaksi osaksi bisnestä. Hefnerin elämään kuuluin muun muassa Playboy-mallien tapaileminen sekä villien juhlien järjestäminen niin ikään brändiinsä vahvasti kuuluvassa kodissaan, Playboy-kartanossa. 

Hefnerin kerrotaan vaikuttaneen Playboyn kansikuviin ja mallien valintaan pitkään eläköitymisensä jälkeenkin. Hän näyttäytyi usein myös yökerhoissa seuralaisten ympäröimänä.

Hefnerin poika, 26-vuotias Cooper Hefner kertoo tiedotteessaan, että hänen isänsä loi yhden historian tunnetuimmista brändeistä.

– Hän määritteli elämäntyylin ja eetoksen, joka on Playboy-brändin sydän.

Hefner ei koskaan ymmärtänyt arvostelua ja syytöksiä naisten esineellistämisestä. Hänen mielestään Playboylla oli filosofia, joka vie kohti uudenlaista moraalista kypsyyttä ja rehellisyyttä, "jossa keho, mieli ja sielu ovat harmoniassa eivätkä ristiriidassa".

Uutistoimisto AFP:n haastattelussa vuonna 2003 Hefner kertoi haluavansa tulla muistetuksi henkilönä, jolla oli myönteinen vaikutus arvojen vapautumiseen omana aikanaan.

– Uskoakseni asemani tässä on aika lailla taattu.

Tuoreimmat aiheesta

Seurapiirit