Haikara Corp Oy on suomalainen startup-yritys, joka kehittää, valmistaa ja markkinoikosketusnäytöllisiä ”digital lifestyle” -kelloja. Haikaran mukaan niissä yhdistyvät ”niin käyttäjien persoonallinen itseilmaisu kuin myös jokapäiväistä elämää vilpittömästi parantavat ominaisuudet”.
Yhtiö kertoo tavoittelevansa osuutta 1,5 miljardin euron markkinasta ja strategiana on tarjota digitaalisia muotikelloja 299-499 euron hintaluokkaan. Kohderyhmäkseen yhtiö kertoo muoti- ja tyyliorientoituneet nuoret miehet ja naiset, jotka haluavat löytää uuden tavan ilmaista itseään. Haikaran kellot asettuvat perinteisten mekaanisten kellojen ja älykellojenvälimaastoon.
Yrityksille Haikara tarjoaa "avaimet käteen" -tyyppistä (”white label”) suunnittelu- ja valmistuspalvelua kansainvälisille muotitaloille.
Haikara-nimi ei muuten tule suomen lintulajia tarkoittavasta sanasta, vaan japanista, jossa sana Haikara Corpin toimitusjohtaja Marcus Mangsin mukaan viittaa tyylikkääseen ja moderniin.
Haikara-kellojen muotoilun takana on suomalainen suunnittelija Harri Koskinen. Kelloissa on tavanomaisiaälykelloja parempi akkukesto, viidestä seitsemään päivää yhdellä latauksella, ja kellojen ilmettä voi vaihtaa erilaisten kellotaulujen kautta. Lisäksi kellojen avulla voi myös hallita omaa Android- tai iOS-älypuhelinta.