Suomalainen mobiilisovellus Wolt laajensi Ruotsiin, mutta mainoskampanja ei mennyt aivan putkeen.
Paljon julkisuutta saanut Wolt-ruokasovellus on laajentanut toimintaansa Ruotsiin Tukholman Södermalmille. Suomalaisyritys onnistuikin herättämään huomiota myös ruotsalaislehdistössä, mutta ei välttämättä kaikkein mairittelevimmalla tavalla.
Expressenin mukaan mainos on nimittäin herättänyt hilpeyttä ruotsalaisissa, sillä monet näkevät pippurimyllyn tilalla ennemmin hieromasauvan.
– Se näyttää jättimäiseltä dildolta, Expressen kirjoittaa kommentoijien sanoneen.
– Tehtiin Instagram-somekamppis Tukholmassa. Idea oli kertoa, että rantauduttiin just Södermalmille, Woltin perustajajäsen Juhani Mykkänen kertoo taustoista Facebookissa.
– Mikä voisi mennä pieleen, ajattelimme.
Mykkänen on kommentoinut asiaa myös Expressenille. Woltilla on otettu tapaus huumorilla.
– Kyllä, se näyttää dildolta, Mykkänen nauraa lehdessä.
Aivan puskista Instagram-kampanjan dildo-vertaukset eivät tulleet Mykkäselle. Hänen mukaansa yhdennäköisyys on huomattu myös Woltin toimistolla.
– Ajattelimme, että mitä vikaa on dildoissa? Nehän tekevät ihmiset iloisiksi, Mykkänen sanoo.
Mykkänen kuitenkin tähdentää, ettei heidän tarkoituksenaan ollut aiheuttaa mielleyhtymiä dildoihin.
– Emme uskoneet, että ihmiset yhdistäisivät esineet toisiinsa, sillä meillä oli kampanja Facebookissa samalla kuvalla aiemmin, eikä siihen tullut kommentteja. Mutta on aina hauskaa saada ihmiset hymyilemään!