Renault-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds selvitti maanantaina Fernando Alonson keskeytykseen johtanutta ongelmaa. Unkarin GP:tä pitkään johtanut Alonso pyörähti radalta toisen varikkokäynnin jälkeen, kun auton oikean takarenkaan kiinnitys petti.
- Pyörän pultissa on kiinni pitävä turvamekanismi, joka ei kytkeytynyt irti toisella varikkokäynnillä. Tästä johtuen pultti vaurioitui poistettaessa eikä mennyt kunnolla kiinni, kun rengas vaihdettiin. Rauhoittava asia on kuitenkin se, että ongelma on yksinkertainen korjata eikä aseta lainkaan kyseenalaiseksi R26-auton poikkeuksellisen hyvää luotettavuutta. Turkissa meillä on jo muutettu ratkaisu käytössä, Symonds kertoi.
Alonson hurja vauhti kilpailussa antoi Symondsille uskoa tuleviin kilpailuihin. Espanjalaiskuski johtaa MM-sarjaa 10 pisteen erolla Ferrarin Michael Schumacheriin.
- Tallin kannalta kilpailun positiivisin asia oli se, että pystyimme hallitsemaan kilpailua kaikissa olosuhteissa ja Renault oli paras auto. Olemme vakuuttuneita myös siitä, että kuivallakin säällä auto olisi ollut äärimmäisen kilpailukykyinen ja olisimme pystyneet lyömään Ferrarin. Nollasta pisteestä huolimatta tilanne on rohkaiseva tulevia kilpailuja ajatellen, Symonds totesi.
Symonds lupaili myös uusia päivityksiä Renault'n R26-auton aerodynamiikkaan Turkin osakilpailuun.
(MTV3)