THL on käynnistänyt nuorille aikuisille viestintäkampanjan, jossa yhtenä kanavana on deittisovellus Tinder.
Suomessa luovuttiin koronarajoituksista lokakuun alussa sillä periaatteella, että rokotekattavuus riittää pitämään epidemian aisoissa.
Oletus ei välttämättä pidä paikkaansa, ja rokotekattavuus näyttää odotettua heikommalta. Erityinen ongelma liittyy nuoriin aikuisiin, jotka ovat kaikkein liikkuvinta ikäryhmää.
Rokotuskattavuus nuorissa työikäisissä aikuisissa on edelleen heikko. 20–40-vuotiaista jopa 25 prosenttia on jättänyt rokotteen kokonaan ottamatta, eikä tämä osuus ole juuri parantunut kesän jälkeen.
THL:n johtajan Mika Salmisen mukaan nyt on käynnistetty nuoriin aikuisiin kohdistettu valistuskampanja.
– Uutena keinona on muun muassa Tinderin kautta menevää viestintää, Salminen toteaa.
2:08