Renault'n moottoreita käyttävät Red Bull ja Toro Rosso ovat kärsineet samasta ongelmasta Jerezin F1-talvitesteissä.
Autosportin mukaan Renault'n voimayksikön energianvarausjärjestelmässä (ERS) vesipumppuun liittyvä akseli on aiheuttanut huolta. Autosportin mukaan se estää pitkien stinttien ajamisen.
Renault'n F1-yksikön toimitusjohtaja Cyril Abiteboul kertoo, että ongelma ilmeni viime viikolla, eikä uutta ratkaisua ehditty tehdä Jereziin. Asian pitäisi olla hoidettu kahden viikon päästä alkaviin Barcelonan testeihin.
- Tiedämme ongelman ja mitä sille pitää tehdä. Kyse on siitä, että logistiikka ei sallinut sitä tehtävän täällä. Metallinen akseli täytyy vaihtaa ja meidän täytyy tarkistaa suunnittelu, Abiteboul selvitti Autosportille.
Abiteboulin mukaan kyseinen osa toimi hyvin viime vuonna, mutta sitä yritettiin parantaa kokonaisratkaisun toimivuuden takia. Osa jäi pienelle huomiolle.
- Yleensä tehdään erittäin yksityiskohtaisia simulaatioita, mutta rehellisesti sanottuna tälle osalle sitä ei tehty, koska se on niin typerä osa, Abiteboul sanoi.
Lisäksi Red Bull ja Toro Rosso ovat kärsineet akkuongelmista. Abiteboul myöntää, että Renault'n moottorissa on ilmennyt luotettavuusongelmia, jotka johtuvat siitä, että Mercedeksen etua suorituskyvyssä on yritetty kuroa aggressiivisesti kiinni.