Paikalla Unkarin GP:n kolme parasta kuljettajaa Jenson Button (JB), Pedro de la Rosa (PR) ja Nick Heidfeld (NH).
Kysymys: Jenson, olet vihdoin voittanut ensimmäisen GP-kilpailusi.
JB: Outoa on, että se tuntuu jo varsin normaalilta. Vau, mikä päivä! Sääolosuhteet tekivät kilpailusta vaikean kaikille. Nousu voittoon 14. lähtöruudusta oli paras mahdollinen tapa voittaa. Täytyy sanoa kiitos kaikille tallissa. Taktiikkamme oli fantastinen. Vihdoinkin meillä on auto, jolla pystyy voittamaan kilpailuja. Talli ansaitsi tämän voiton, koska kaikki ovat tehneet niin paljon töitä monen vuoden ajan. Täytyy kiittää myös väkeä tallin tehtaalla ja kannattajiani Britanniassa. He eivät koskaan menettäneet uskoaan minuun.
Kysymys: Jenson, turva-auton jälkeen pääsit Fernandon kantaan.
JB: Jos ääneni kuulostaa oudolta, niin se johtuu siitä, että olen huutanut niin paljon! Oli hauskaa ottaa Alonsoa kiinni. Teimme erinomaiset rengasvalinnat ja viimeinenkin varikkokäynti oli onnistunut ratkaisu. Pohdimme taktiikkaamme pitkään ja huolellisesti. Voitto ei siis ollut yksin parhaan auton vaan myös erinomaisen strategian ansiosta. Hondan pääjohtaja oli itse täällä paikalla, joten tämä oli mahtava lahja hänelle.
Kysymys: Jenson, miltä viimeinen kierros tuntuivat?
JB: Mahtavalta. Viimeisen kymmenen kierroksen aikana en olisi halunnut kilpailun loppuvan. Yleensä johdossa kierrokset tuntuvat varmaankin kestävän ikuisuuden, mutta itse nautin joka hetkestä matkalla ensimmäiseen voittooni. Laskimme moottorin kierroksia, jotta pääsisin varmasti maaliin. Minulla oli 40 sekunnin johto, enkä halunnut kisan päättyvän.
Kysymys: Pedro, dramaattisten tapahtumien jälkeen toiseksi.
PR: Olin itse asiassa jo unohtanut pyörähdyksen lämmittelykierroksella! Yritin lämmittää takarenkaitani ja spinnasin. Sen jälkeen rauhoittelin itseäni. Otin hyvän lähdön ja auto toimi todella hyvin välikelin renkailla, joten valinta osui oikeaan. Kun sade alkoi uudelleen, ajaminen oli hieman vaikeaa ja olin pari kertaa todella lähellä menettää auton hallinnan. Sen jälkeen kaikki sujui hyvin. Kakkossija tuntuu mahtavalta. Kiitokset kaikille tallissa, Mercedeksellä ja testitiimissä. Tänään ajaminen tuntui vähän samalta kuin testeissä, sillä kokeilimme kaikkia eri rengastyyppejä. Hienoa että vihdoinkin Jenson sai ensimmäisen voittonsa ja itse olin samana päivänä toinen.
Kysymys: Nick, teillä oli kova taistelu Michael Schumacherin ja Pedron kanssa.
NH: Sain eroa kiinni Michaeliin todella nopeasti. Hänen renkaansa olivat aivan lopussa. Vaikka tiesin, että minulla olisi vielä muutama kierros aikaa ohittaa Michael, halusin käyttää hyväksi ensimmäisen tilaisuuden. Häntä ei nimittäin ole aina helppoa ohittaa. Hän ajoi autoni perään ja rikkoi autostaan jousituksen tai jotakin muuta. Oman autoni ohjaus ei sen jälkeen toiminut enää aivan suorassa, joten otin viimeiset kierrokset rauhallisesti.
Kysymys: Nick, teillä oli myös erinomainen taktiikka.
NH: Kilpailun alku oli hieman vaikea. Sain hyvän lähdön, mutta minulla oli todella raskas bensakuorma. Kun sain renkaat oikeaan lämpötilaan, auto oli ihan ok. Kävin yhden kerran ulkona, kun radalla oli kiviä. Kiitos tallille siitä, että pääsin varikolla uudelleen ohi Coulthardista. Ennen toista varikkokäyntiäni Rubens oli aika selvästi edellä, mutta pysyin radalla välikelin renkailla. Puhdistuessaan renkaat tulivat nopeammiksi ja pääsin hänestä ohi.
Kysymys: Jenson, myös toinen englantilaiskuski Damon Hill saavutti täällä ensimmäisen voittonsa 1993.
JB: Hienoa saada ensimmäinen voitto pitkän yrityksen jälkeen. Mahtava tunne minulle ja tallille. On myös hyvä, ettei minun tarvitse enää antaa haastatteluja siitä, miksi en ole pystynyt voittoon 113 GP:ssä. Nyt kuulostaa paljon paremmalta kun voin sanoa, että minulla on yksi voitto 113 GP:stä.
De la Rosan espanjankielinen osuus:
Olen äärimmäisen tyytyväinen tähän sijoitukseen. Haluan omistaa sen tallille ja myös testitiimille. Kakkossija on tulosta testi- ja kilpailutiimien hyvästä työstä, joten olen ylpeä heistä. Olen omaan ajooni erittäin tyytyväinen, sillä onnistuin välttämään kaikki kilpailun tarjoamat ansat. Otimme riskejä oikeilla hetkillä ja onnistuin pitämään auton radalla vaikeissa olosuhteissa lämmittelykierrosta lukuun ottamatta, mutta sen jälkeen keskityin ajamiseen paremmin. Talli kontrolloi toimintaa varikolta todella hyvin. Auto toimi paremmin sitä mukaa, kun rata kuivui. Ensimmäinen palkintopallisijoitus ja historiallinen päivä minulle. Toivottavasti näitä tulee lisää.
Heidfeldin saksankielinen osuus:
Fantastinen päivä minulle ja BMW-Sauber-tallille etenkin, kun edelliset kaksi kilpailua olivat sujuneet hieman alavireisesti. Nyt saimme palkintopallisijoituksen ja toisenkin auton MM-pisteille. Tämä antaa kaikille valtavasti motivaatiota jatkoa ajatellen. Kilpailu sujui todella hyvin. Täytyi olla tarkkana renkaiden kanssa, jotta ne eivät ylikuumenisi radan kuivuessa. Sadekuuron aikana taas piti yrittää pitää auto radalla. Varikkotiimi teki erinomaista työtä, sillä pääsimme varikkokäyntien oikealla ajoituksella ja nopealla toiminnalla monesta kilpakumppanista ohi.
(MTV3)