Valtteri Bottaksen paikkaa kärkkyneen Esteban Oconin varasuunnitelma tukkeutui? F1-kuski uskoo ”mitä todennäköisimmin” saavansa jatkoa

Huhut Mercedes-leiriin kuuluvan ranskalaiskuskin Esteban Oconin siirtymisestä Renault-tiimiin saattavat katketa alkuunsa, mikäli keltaisissa nyt ajava Nico Hülkenberg on yhtään kärryillä omasta tilanteestaan.

MAINOS

Koko F1-kausi C Morella!

Saksan GP suorana 26.-28.7.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.55,
2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Saksan GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Oconia on siirtohuhuissa viety välillä Valtteri Bottaksen korvaajaksi Mersulle, sitten Hülkenbergin tilalle Renault’n kuljettajaksi. Ranskalaistalli saisi kuskikseen huippulupaavan ranskalaiskuskin, joten skenaario voisi näyttää jopa mahdolliselta.

Täksi kaudeksi tiimin siirtyneellä Daniel Ricciardolla on kuitenkin jo sopimus ensi kaudesta eikä Hülkenbergilläkään ole aikomuksia luopua paikastaan hidasta nousua kohti kärkeä tehneellä Renault’lla.

– Minulla ei ole mitään kiveen hakattuna, mutta uskon mitä todennäköisimmin jatkavani tiimissä, Hülkenberg totesi torstain lehdistötilaisuudessa Saksan Hockenheimissa.

Pitkään F1-sarjan tähtikuljettajien takana huipputiimien paikkoja kärkkynyt saksalaiskuski joutui tänä vuonna kovaan testiin Ricciardon liityttyä tallin riveihin Red Bullilta. Erot kaksikon välillä eivät kuitenkaan ole olleet suuria.

Ricciardolla on kymmenen kisan jälkeen koossa 22 ja Hülkenbergillä 17 MM-pistettä. Aika-ajoissa aussi on tosin pessyt Hülkenbergin 8-2 heti ensimmäisellä Renault-kaudellaan. Ranskalaistiimillä riittää pysyttelemistä McLarenin vauhdissa taistelussa MM-sarjan nelossijasta.

– On kai oikein sanoa, ettei tähän kauteen voi toistaiseksi olla kamalan tyytyväinen. Meillä oli alkuun paljon ongelmia ja hukattuja pisteitä, mutta on hiukan isompi pettymys, missä olemme vauhdin ja kehityksen osalta. Se ei ole sitä, mitä halusimme, Hülkenberg myöntää.

– Ei voi siis olla ihan tyytyväinen, jos katsoo kolmea vuotta, hän toteaa ajastaan Renault’lla.

Lue myös:

    Uusimmat