Valtteri Bottas ei tiennyt, mitä ihmettä tapahtui – vetoaa kisan ”etulyöntiasemaansa”

7.12668461
xpbimages.com
Julkaistu 26.09.2020 16:40
Toimittajan kuva

Ilari Savonen

ilari.savonen@mtv.fi

@ilarisavonen

Valtteri Bottas jäi yllättäen kolmanneksi Venäjän GP:n aika-ajoissa Sotshin radalla. Bottas oli hämillään siitä, miten hän jäi sekä Lewis Hamiltonin että Max Verstappenin jalkoihin.

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Venäjän GP suorana 25.-27.9.
Su: Venäjän GP klo 14.05, ennakkotunnelmat klo 13.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

C Moren suoratoistopalvelu vapaasti katseltavissa 25.-27.9.

Aika-ajon loppuhuipennuksessa Hamilton päihitti tallikaverinsa Bottaksen kuudella ja puolella kymmenyksellä (+0,652). Kaksikon väliin mahtui Red Bullin Max Verstappen, joka jäi Hamiltonista hieman yli puoli sekuntia (+0,563).

– Auto on ollut hyvä koko viikonlopun ajan. Ensimmäinen ja toinen osio menivät vielä hyvin, mutta kolmas osio… en tiedä. Löysin hieman vauhtia, mutta muut löysivät vielä enemmän. Täällä on niin kriittistä, että saa renkaat toimimaan oikein. Kolmannen osion ensimmäisellä vedolla renkaani olivat liian kylmät ja toisella vedolla… en vain pystynyt ajamaan kovempaa, Bottas hämmästeli.

– Tästä jäi kysymysmerkkejä, mutta toisaalta kolmosruudusta on varsin hyvä lähteä kisaan. Ja minulla on oikeat renkaat, Bottas jatkoi.

Bottas viittasi aika-ajojen toiseen osioon, jonka hän ajoi läpi keskikovan seoksen renkailla. Tallikaveri Hamilton joutui puolestaan turvautumaan pehmeän seoksen renkaisiin – Ferrarin Sebastian Vettelin ulosajon aiheuttamien punaisten lippujen myötä.

Bottas ja toisessa ruudussa oleva Verstappen hyökkäävät kisaan keskikovan seoksen renkailla.

Bottas muistutti myös vuodesta 2017, jolloin hän nappasi Sotshissa uransa ensimmäisen F1-voittonsa.

– Lähdin silloin kolmannesta ruudusta, ja mitä sitten tapahtuikaan. Yritän toistaa saman. Uskon, että saan edun keskikovan seoksen renkaista ensimmäisessä vedossa.

– Kaikki on vielä auki, Bottas valoi uskoa. 

Tuoreimmat aiheesta

F1