Valtteri Bottas rynni eturiviin F1-kauden päätöskilpailussa Abu Dhabissa. Suomalaiskuski hävisi tallikaverinsa Lewis Hamiltonin loistavalle paalupaikka-ajalle vain puolitoista kymmenystä.
Hamilton teki Abu Dhabin radalla uuden ennätyskierroksen 1.34,794, josta Bottas jäi viimeisellä iskullaan vain 16 sadasosaa. Kyseessä oli maailmanmestaruuden varmistaneelle Hamiltonille jo kauden 11. paalupaikka.
Bottas kuitenkin löi kolmanneksi sijoittuneen Ferrarin Sebastian Vettelin samalla 16 sadasosan erolla ja neljänneksi jääneen Kimi Räikkösen yli neljällä kymmenyksellä.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Ferrarit jättivät ratkaisukierroksensa aivan viime tinkaan lähtiessään viimeisinä ulos varikolta. Talli pyrki tällä iskemään Mercedeksen kimppuun koko ajan parantuneissa ajo-olosuhteissa. Ferrari ei ole kuitenkaan koskaan historiassa yltänyt Yas Marinan radalla eturiviin, ja tämä trendi pysyy edelleen voimassa.
Kolmannen lähtörivin täyttävät Red Bullin Daniel Ricciardo ja Max Verstappen. He jäivät Hamiltonista 0,6-0,7 sekuntia.
Abu Dhabin GP:n aika-ajot:
| Kuski | Talli | Aika/ero | Kierroksia |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1.34,794 | 19 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | +0,162 | 19 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | +0,331 | 18 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +0,571 | 18 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +0,607 | 16 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | +0,795 | 14 |
7 | Romain Grosjean | Haas | +1,398 | 15 |
8 | Charles Leclerc | Sauber | +1,443 | 20 |
9 | Esteban Ocon | Force India | +1,746 | 18 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | +1,748 | 15 |
11 | Carlos Sainz | Renault | 1.36,982 | 9 |
12 | Marcus Ericsson | Sauber | 1.37,132 | 14 |
13 | Kevin Magnussen | Haas | 1.37,309 | 12 |
14 | Sergio Perez | Force India | 1.37,541 | 12 |
15 | Fernando Alonso | McLaren | 1.37,743 | 15 |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1.37,994 | 9 |
17 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1.38,166 | 9 |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1.38,577 | 9 |
19 | Sergei Sirotkin | Williams | 1.38,635 | 6 |
20 | Lance Stroll | Williams | 1.38,682 | 6 |