Bluesin entinen toimitusjohtaja Seppo Helin kertoo Veikkaajassa, että seuran ongelmat eivät johdu nimenmuutoksesta.
Espoolaiset eivät ole ottaneet Bluesia omakseen ja yleisömäärät ovat hyvästä menestyksestä huolimatta jääneet heikoiksi. Helin oli aikoinaan mukana muuttamassa seuran nimen Kiekko-Espoosta Bluesiksi. Nimenmuutos ei kuitenkaan ole ex-pomon mukaan suurin syy seuran ongelmiin.
- Näen, että suurempi vaikutus oli sillä, ettemme saaneet uutta hallia heti noustessamme liigaan. Espoon kaupunki ei noteerannut meitä ja rakensimme Barona Areenan pitkälti omilla rahoillamme. Seura ei näy Espoossa, eikä mainosta pelejään. Miten otteluihin muka voisi siinä tapauksessa löytää?
Entä mistä syntyi idea vaihtaa perinteinen nimi uuteen?
- Kaupallisesti ja markkinoinnin kannalta Kiekko-Espoo oli hyvin hankala. Olimme kuulleet myös eräästä paikallisesta hotellista, joka sai lisää asiakkaita poistettuaan nimestään sanan Espoo. Nimen vaihtamisen taustalla oli seminaareista saatua tietoa sekä ammattilaisia, Helin paljastaa.
- Kun Helsingissä oli punaiset, saimme idean Espoon sinisistä. Siitä sitten syntyi lyhyt ja ytimekäs nimi, jossa erillisenä osana oli edelleen Espoo, Bluesin entinen keulahahmo lisää.
Lähde: Veikkaaja