Veikkausliiga panostaa kauteen 2006 merkittävästi aiempaa enemmän ennen kaikkea viestinnän, markkinoinnin ja televisioinnin osalta. Liiga kattojärjestönä ottaa entistä enemmän vastuuta niin yksittäisten otteluitten markkinoinnista kuin myös televisioinnista.
Uudistusten myötä liigan toimiston työntekijöiden määrä kasvaa neljästä yhdeksään. Samalla liigan budjetti tuplaantuu aiemmasta kahteen miljoonaan euroon. Varat kehittämiseen tulevat yhteistyösopimuksista. Liiga pyrkii uudella järjestelyllä yhdessä seurojen kanssa nostamaan viestinnän ja markkinoinnin tasoa.
- Uudella järjestelyllä saamme toimintaan huomattavaa synergiaetua, kun seurojen käytettävissä on liigan toimistolla täysipäiväiset ammattilaiset, jalkapalloliigan toimitusjohtaja Jan Walden toteaa.
Televisioinnin osalta liiga itse ottaa lisäksi tuotantovastuun kunkin kierroksen maalikimaran tekemisestä.
- Jokainen televisiokanava tietenkin itse päättää, mitä he haluavat näyttää, mutta huippuhetkien pitäisi joka tapauksessa olla nähtävissä ainakin Internetissä ottelupäivän iltana, Walden sanoo.
Uudistusten myötä jalkapalloliiga tavoittelee kaudella 2006 peräti 3333 katsojan yleisökeskiarvoa. Liiga kirjasi viime kaudella tähänastisen ennätyksellisen katsojakeskiarvonsa 2695.
(MTV3-STT)