Verkkokauppa.comin vertailukelpoinen liikevoitto vuoden toisella neljänneksellä oli reilut kaksi miljoonaa euroa. Viime vuonna samalla ajanjaksolla yhtiön tulos oli miljoonan plussalla.
Myös yhtiön liikevaihto kasvoi reippaasti. Liikevaihto kuluvan vuoden toisella neljänneksellä oli 99 miljoonaa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan liikevaihto oli noin 80 miljoonaa.
Toimitusjohtaja Samuli Seppälän mukaan yhtiö on hakenut tänä vuonna kasvua kovalla hintakilpailulla ja kiivaalla markkinoinnilla, ja hänen mukaansa valittu strategia näkyy parantuneena tuloksena.
– Markkinaosuus kasvoi melkein kaikissa tuotealueissa, eniten niissä tuotealueissa, joissa hinnoittelu ja markkinointitoimet olivat aggressiivisimmat, Seppälä sanoo tiedotteessa.
Seppälä uskoo, että yhtiön kasvu jatkuu tänä vuonna ja keskipitkällä aikavälillä. Hänen mukaansa vähittäiskaupan tila näyttää hyvältä. Yhtiön kasvua vauhdittaa myös Suomen talouskasvu ja yhtiön ärhäkkä markkinointi ja hinnoittelu.