Barbie-mainos valloittaa, eikä syyttä: ensimmäistä kertaa nukella leikkii mainoksessa poika.
Typerä riita siitä, saako poika leikkiä nukeilla ja tyttö autoilla, voidaan nyt lopettaa. Nukkeleikeille on saatu "virallinen lupa"; Barbie-mainoksessa esiintyy ensimmäistä kertaa poika.
Poika esiintyy Moschinon suunnitteleman nuken mainoksessa ja toteaa, että nukke on "tosi raju".
NY Daily News arvioi, että poika on jopa stailattu Moschinon suunnittelijan Jeremy Scottin tyyliin. Pojan mainostama nukke myytiin hetkessä loppuun.
"Tytöt yritetään huijata ostamaan pinkkejä asioita"
Barbie ei ole ainoa tasa-arvoa edistävä yritys. Esimerkiksi nettihuutokauppa Amazonissa ei enää voi etsiä "tyttöjen" tai "poikien" leluja. Amerikassa suosittu Target-liike viittaa lastenvaatteisiinsa vain sanalla "lapset".
Jos luulit, että pinkit ja siniset lelut häiritsevät vain aikuisia, olet väärässä. Riley-niminen tyttö keräsi huomiota vuonna 2011 julkaistulla videollaan, jolla hän raivoaa tytöille suunnatuista prinsessoista.
– Miksi tyttöjen täytyy ostaa prinsessoja, ja poikien supersankareita? Tytötkin haluavat supersankareita, Riley selittää ärtyneenä.
– Tytöt yritetään huijata ostamaan pinkkejä asioita. Miksi tyttöjen täytyy ostaa prinsessoja! Pojatkin voivat tykätä prinsessoista!
Lähteet: Nydailynews.com, Etonline.com, Nypost.com