Suomalaiset ovat nykypäivänä hyvin muotitietoisia. Voiko markettitakissa olla tyylikäs? Katso video!
Nenä pilkistää juuri ja juuri esiin huivin ja pipon välisestä aukosta. Takkien kaulukset on nostettu ylös ja huput vedetty tiukasti otsalle asti – on talvi!
Suomen talvisessa katukuvassa näkyy sekä villakangasta että toppatakkia. Kaikki ei kuitenkaan ole mustaa; trendikkäitä värejä ovat esimerkiksi vaaleanharmaa ja tänä syksynä läpi lyönyt kamelinruskea.
– Minun on hankala sanoa, että suomalaiset käyttäisivät liikaa mustaa, koska rakastan mustaa väriä. Tämä vaalea takkikin oli löytö, bloggaaja Zoja Saveljeva naurahtaa villakangastakkiinsa viitaten.
Saveljeva on vuonna 2015 perustetun Le Monde de Zoja -blogin kirjoittaja. Hän vahvistaa sen, mistä aiemminkin on ollut viitteitä: Suomi ei enää saa puhua itsestään tyylittömänä tuulipukumaana. Sellainen puhe kuuluu 1980-luvulle.
– Suomalaiset ovat nykypäivänä hyvin muotitietoisia, Saveljeva vakuuttaa.
Monet tunnetut bränditkin ovat huomanneet saman. Laukuistaan tunnetun Michael Korsin liike saatiin Helsinkiin vuonna 2015. Huhujen mukaan Suomeen suunnitellaan Pradan liikettä.
– Kyllä suomalaiset ovat hyvin valveutuneita ja tietävät tarkkaan, mitkä merkit ovat hyviä ja mikä on trendikästä, Saveljeva sanoo.
Katso myös: bloggaajat kertovat nykyisin, mikä on trendikästä
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.