Yhdysvaltalaislentäjät kaipaavat koulutusta Boeingin 737 Max -koneiden kanssa toimimiseen ennen kuin konetyyppi palaa käyttöön. Koneet kiellettiin Lion Airin ja Ethiopian Airlinesin suuronnettomuuksien jälkeen.
Kongressipaneelin kuultavina olleiden lentäjien joukossa oli muun muassa Chesley "Sully" Sullenberger III, joka tunnetusti laskeutui rikkoutuneella koneella Hudsonjokeen New Yorkissa vuonna 2009.
Boeingin mukaan lentäjien ei tarvitse muuta kuin käydä läpi konetyyppiin tehdyt muutokset tietokoneohjelman avulla, mutta lentäjät itse ovat toista mieltä. Lentäjien järjestön johtaja Daniel Carey suhtautui myönteisesti Boeingin tekemiin muutoksiin mutta sanoi pitävänsä valmistajan suunnittelemaa koulutusta riittämättömänä.
Sullenberger vaati muun muassa simulaattoriharjoittelua Max-koneiden lentäjille, jotta he voivat kehittää lihasmuistin ongelmatilanteissa vaadittavista reaktioista.