YouTube joutui puuttumaan uuden Nunna-elokuvan mainoskampanjaan.
Viime viikkoina videopalvelu YouTubessa pyöri mainos, joka säikäytti useita katsojia. Lyhyt, Nunna-elokuvan mainos pyöri ennen varsinaista katseluun otettua videota. Kuusi sekuntia pitkä mainos oli pakko katsoa käytännössä kokonaan, sillä YouTube-mainokset voi useimmiten ohittaa vasta viiden sekunnin jälkeen.
Mainoksessa ruudulle ilmestyy animaatio, joka antaa ymmärtää, että tietokoneen tai puhelimen ääni laskee itsestään. Tarkoituksena on saada mainosta katseleva nostamaan laitteensa äänentasoa, lopussa ruudulle hyppää kovalla äänellä elokuvassa nähtävä riivattu nunna.
Pelottava mainos nousi nopeasti puheenaiheeksi Twitterissä, jossa mainoksesta varoittava twiitti keräsi yli sata tuhatta jakoa. Twiittiä jaettiin niin paljon, että YouTube joutui kommentoimaan aihetta virallisella tilillään.
– Varoitus! Jos näet YouTubessa mainoksen, jossa äänenvoimakkuus näyttää laskevan, kyseessä on säikäytys uutta Nunna-elokuvaa varten. Kehotan katsomaan pois päin tai laittamaan äänet pois, jos sinulla on ahdistusta tai vihaat säikähdyksiä, Twitter-käyttäjän kirjoittamassa varoituksessa lukee.
– Arvostamme, että toit tämän tietoisuuteemme! Tämä mainos rikkoo shokeeraavaa aineistoa koskevaa sääntöämme, eikä enää pyöri mainoksena, YouTubelta vastattiin.
Nunna perustuu Kirottu-elokuviin. Kauhuelokuva sijoittuu 50-luvun Romaniaan ja kertoo nunna-demonin alkuperästä. Elokuvan rooleissa nähdään muun muassa Demian Bichir, Bonnie Aarons ja Taissa Farmiga.
Lähde: Entertainment Weekly