Muiden matkustajien nauttiessa runsasta aamiaista gluteenittoman aterian etukäteen tilannut mies sai lentoemännältä pelkän banaanin.
Lontoossa asuvan Martin Pavelkan yhdeksän tunnin lentomatka Tokiosta Sydneyyn päättyi nälkäisissä tunnelmissa. 32-vuotiaan Pavelkan matkakokemus pääsi lehtiin miehen napattua kuvan All Nippon -lentoyhtiön tarjoamasta aamupalasta. Kanssamatkustajien eteen tuotujen munakkaiden, nakkien ja jogurtin sijaan keliakiasta kärsivä mies sai eteensä pelkän banaanin.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
Hedelmään liimattuun tarraan oli kirjoitettu GF (gluten-free) osoittamaan sen gluteenittomuutta. Lisäksi lentoemäntä toi Pavelkalle aterimet, suolan ja lautasliinan.
– Toisinaan lentoyhtiöiden tarjoamat gluteenittomat ateriat ovat mitäänsanomattomia, toisinaan ne ovat jopa parempia kuin muille tarjoillut annokset. Tällä lennolla jäin sanattomaksi. Ateria koostui yhdestä vaivaisesta banaanista, Pavelka kertoi Evening Standardille lentonsa jälkeen.
Yhdeksän tunnin lennon aikana lentoyhtiö oli tarjonnut normaalin päivällisen heti lähdön jälkeen ja myös Pavelkan gluteeniton annos oli ollut kattava. Sen sijaan aamupalaksi tarjoiltu hedelmä oli pettymys.
– Muut matkustajat naureskelivat vähän tilanteelle, Pavelka tunnustaa uskomatonta tapahtumaa.
Japanilaisen All Nippon -lentoyhtiön edustaja kertoo yhtiön pahoitelleen tapahtunutta kyseiselle matkustajalle, mutta väittää muidenkin koneessa olleiden saaneen aamupalaksi vain kevyen välipalan.
Yritys on kuitenkin luvannut tarkistaa käytäntönsä erikoisruokavalioiden suhteen.
Lähteet: The Sun, Evening Standard
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.