Australialaismiehen hauskasti kirjoitettu palaute ruokakaupalle on kerännyt Facebookissa tuhansia tykkäyksiä. Hauskaan tarinaan saatiin myös tavallisesta poikkeava vastaus palautteen saaneelta ruokakaupalta.
Asiakaspalautteen antamisen tai siihen vastaamisen ei tarvitse aina olla niin jäykkää tai negatiivista. Tämän osoitti australialaismies Matthew Wilson, joka kirjoitti kauppaketju Coles'in Facebook-seinälle kirjelmän ostamansa paprikan sisältä löytyneistä toukista. Alla vapaa suomennos Matthew'n palautteesta:
"Hei Coles,
Mitä teille kuuluu tänään?
Ensinnäkin, kuinka kylmä tämä talvi oikein on ollut? Se on yllättänyt minut täysin. En varastoinut tarpeeksi lämmintä vaatetusta, joten olen tuntenut talven kylmän kouraisun JayJays'ilta vuonna 2008 ostetun lempitakkini läpi. Takki on palvellut minua hyvin, mutta tämä saattaa olla sen viimeinen talvi.
Haluaisin kiittää teitä tarjoamistanne elintarvikkeista, jotka ovat toden teolla tuoreita. Eilen tosin ostin kaupastanne punaisen paprikan (joka minun oli tarkoitus syödä tänään osana vaimoni tekemää kanawokkia), jonka mukana tulikin pieniä ystäviä, itse asiassa kokonainen perhe. En ole koskaan aiemmin syönyt kana-toukkawokkia, enkä usko, että tulen syömään sitä tulevaisuudessakaan. Aion vastaisuudessa etsiä toukkavapaita punaisia paprikoita kaupastanne
Ystävällisin terveisin ja lempeää talvea toivottaen,
Matthew"
Kauppaketjulta nerokas vastaus
Matthew'n lämpimällä sävyllä kirjoitettu palaute keräsi Facebookissa tuhansia tykkäyksiä, joten kauppaketju päättikin vastata miehelle samalla humoristisella tyylillä:
"Hei Matthew, sinä löysit heidät!
Luojan kiitos, olemmekin etsineet heitä jokapuolelta. Olemme todella pahoillamme, että toukkaperhe päätyi melkein illallisruokaanne. Mutta olemme iloisia, että he ovat turvassa uudessa kodissaan. Toivomme, että toukkaperheen kasvatusvanhemmuus tuo sinulle runsaasti iloa ja lämpöä tähän kylmään talveen. Olemme pettyneitä kuullessamme, että syötte tänä iltana wokkia ilman paprikaa, joten tuothan meille kuitin ostoksestasi ensi kerralla, kun vierailet kaupassamme, niin saat rahat takaisin."
Ehkäpä suomalaisetkin palautteenantajat sekä -saajat voisivat ottaa mallia tästä somehitiksi muodostuneesta australialaistapauksesta.
Makuja.fi – tykkää meistä Facebookissa!