Suomalaisten eniten arvostaman oluen titteli meni ensimmäistä kertaa pienpanimon oluelle.
Jokavuotisessa Taloututkimuksen yhteistyössä Markkinointi & Mainonta -lehden kanssa tekemässä brändien arvostus -tutkimuksessa selvitettiin kaiken kaikkiaan 541 brändin arvostusta suomalaisten keskuudessa. Olutbrändejä mukana tutkimuksessa oli yhteensä 11.
Tutkimuksen tulokset kertovat Laitilan Kukon olevan suomalaisten eniten arvostama olutbrändi.
Videolla näytetään, kuinka stout-olut kuuluu kaataa lasiin. Artikkeli jatkuu videon alla.
0:28
Pienpanimoiden työlle yhä enemmän arvostusta
Vuoden 2018 tuloksissa erityisen merkillepantavaa on se, että tämä on ensimmäinen kerta, jolloin pienpanimon olutbrändi kohoaa Suomen arvostetuimmaksi.
– On mieltä lämmittävää huomata, että suomalaiset arvostavat sitä johdonmukaista työtä, jota olemme viimeisen reilun 20 vuoden aikana pyrkineet tekemään. Tuoreet tulokset heijastelevat myös suurempaa kuvaa, jossa pienempien toimijoiden työlle annetaan yhä enemmän arvostusta. Tämä antaa meille reilusti virtaa myös tulevaisuuteen, niputtaa Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan toimitusjohtaja Rami Aarikka.
Brändien arvostus -tutkimusta on perinteisesti pidetty Suomessa parhaimpana mittarina tavallisen kuluttajan mielipiteistä ja siten sen painoarvo alan toimijoiden keskuudessa on merkittävä.