Lontoolaisnainen säikähti pahemman kerran huomattuaan supermarketin veloittaneen häneltä yli 5500 euroa nettitilauksen yhteydessä.
Yllä näkyvällä videolla Hans Välimäen vinkit savustettuun loheen.
Ruokien tilaaminen netistä on erityisen kätevää, kun ei jaksa kävellä jättimäisiä supemarketteja itse hiki hatussa päästä päähän. Tekniikkaan ei kuitenkaan aina voi täysin luottaa. Sen sai huomata myös Lontoossa asuva, 28-vuotias Karla Tandazo.
Nainen oli normaaliin tapaansa tekemässä ruokaostoksia Waitrose-kauppaketjun nettikaupassa. Kun kaikki tarvittavat ostokset olivat kasassa, Karla huomasi vielä vastustamattoman tarjouksen: 3 pakettia lohta 10 punnalla, eli noin 12 eurolla. Yhdessä paketissa oli kaksi lohifileetä. Karla tarttui tarjoukseen ja klikkasi ostoskoriin yhden lohipaketin.
Yhden paketin sijaan 1404 pakettia
Vasta myöhemmin Karlalle valkeni, että tilauksessa oli jotain pahasti pielessä. Ensin nainen sai yhteydenoton luottokorttiyhtiöltään, jossa ihmeteltiin epätavallista ostokäyttäytymistä. Tämän jälkeen Karla vilkaisi sähköposteihinsa, josta huomasi mokan: yhden lohipaketin sijaan Karla olikin tilannut 1404 lohipakettia. Tämä tarkoittaa 2808 lohifilettä. Karlan luottokortilta oli jo veloitettu yli 5500 euroa.
– Kyseessä täytyi olla jonkinlainen järjestelmävirhe. Otin yhteyttä kauppaan ja he olivat onneksi todella avuliaita ja pahoittelivat tapahtunutta, Karla kertoo Mirror-lehdelle.
Karlan mukaan tilanne oli hämmentävä, mutta samaan aikaan erittäin huvittava.
– Minun olisi varmaan täytynyt jakaa lähes 3000 lohifilettä ilmaiseksi jossain juna-asemalla tai perustaa jopa pieni kauppa niitä varten, Karla nauraa.
Waitrose on luvannut korvata Karlalle lohikömmähdyksen ja palauttavansa rahat 7 päivän sisällä.
Lähde: Mirror