Brittiläinen Alfie Deyes, 22, vloggaa elämästään miljoonayleisölle.
Deyes aloitti vloggaamisen jo vuonna 2009 ollessaan vasta 15-vuotias. Pojan ensimmäinen video syntyi perheen videokameralla kuvaten. Vielä tuolloin Deyes ei olisi arvannut, kuinka moni päätyisi vielä seuraamaan hänen elämäänsä.
Nuoren miehen suosio on käsittämättömän suurta: Deyesillä on yli viisi miljoonaa Youtube-seuraajaa, kolme miljoonaa Twitter-seuraajaa, 1,7 miljoonaa tykkäystä Facebookissa ja hänen Snapchat-julkaisunsa keräävät yli 16 miljoonaa katsojaa. Miehen omaelämäkertaa on lisäksi myyty noin miljoona kappaletta.
Deyesin työviikko on seitsemänpäiväinen, johon kuuluu keskimäärin 13 videon tuottaminen. Mies tienaa vloggaamisellaan lähemmäs 1,5 miljoonaa euroa joka vuosi.
Tech Insider haastatteli vloggaajaa Prahassa Engage 2016 -konferenssissa. Deyes kertoo, että opiskelut jäivät nopeasti toiselle sijalle, kun vloggaus otti tuulta alleen.
Deyes sanoo, ettei itse koe arvosanoilla olevan mitään merkitystä. Mies onkin luonut ympärilleen tuottoisan bisneksen: Deyes myy nimellään iPhone-puhelimen kuoria, paitoja, kirjoja, huppareita ja hattuja. Deyesillä on myös oma agentti.
– Viime vuonna brittinuorten keskuudessa halutuin tulevaisuuden ammatti oli olla Youtube-vloggaaja, Deyes kertoo.
Deyes ei alun perin halunnut julkisuutta – miehen oli vaikea uskoa kenenkään olevan niin kiinnostunut hänen omasta elämästään. Toisin kuitenkin kävi ja jo pian vloggaamisen aloitettuaan ihmiset alkoivat tunnistaa hänet kadulla ja pyytämään nimikirjoituksia.
Lähde: Tech Insider