Asuntomyynti-ilmoituksen kuvien roolia onnistuneissa asuntokaupoissa ei sovi vähätellä. Kuvien laatuun onkin syytä kiinnittää huomiota.
Myynti-ilmoituksen kuvat saavat potentiaalisen asunnonostajan päättämään, jaksaako hän tulla paikan päälle asuntoa katsomaan.
– Kuvilla on ihan älytön merkitys, koska niiden perusteella ostaja tekee väsyneenä iltahämärissä päätöksen siitä, klikkaako hän ilmoituksen auki ja tutustuu siihen. Ilmoituksen perusteella hän myös päättää, tuleeko katsomaan asuntoa, kertoo kiinteistönvälittäjä Mira Kasslin.
Valokuvien kanssa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että ne antavat hyvää kokonaiskuvaa asunnosta. Älä siis keskity kuvaamaan yhtä nurkkaa, seinää tai huonekalua.
– Useimmiten kannattaa ravistella itseään ja katsoa kuvaa ostajan näkövinkkelistä. Teetkö ostajana esimerkiksi mitään sillä tiedolla, että kylpyhuoneessa on tietyn valmistajan hana ja kapea lavuaari, mutta mitään muuta et sitten kuvasta näekään?
Kasslinin mukaan laajakuvaa voi asunnosta ottaa, mutta mittasuhteiden pitäisi säilyä jossain määrin kohdillaan. Kuvat eivät saa hämärtää todellisuutta liikaa.
– Itse suosittelen lämpimästi käyttämään ammattilaista. Kotikutoiset kuvat ovat aina halvemman näköisiä, ja asuntokaupoissa mielikuvilla on tärkeä vaikutus lopputulokseen.
Mira Kasslinin Mirja ja miljoonakodit -sarja pyörii parhaillaan AVAlla. Katso uusin jakso.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.