Peliyhtiö Rovion oikaistu liikevoitto nousi huhti-kesäkuussa 11,3 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 6,2 miljoonasta eurosta. Liikevaihto kasvoi 14 prosenttia 78 miljoonaan euroon.
Rovion suurimman pelin Angry Birds 2:n bruttomyynti kasvoi lähes seitsemän prosenttia yli 28 miljoonaan euroon.
Yhtiön mukaan liikevaihto nousi reippaasti myös Angry Birds Journeyn julkaisun, Ruby Gamesin konsolidoinnin ja suotuisan valuuttakurssin ansiosta.
– Suoriuduimme toisella vuosineljänneksellä hyvin ja onnistuimme haastavassa ympäristössä selvästi markkinaa paremmin, sanoo toimitusjohtaja Alex Pelletier-Normand tiedotteessa.
Kehitteillä olevista peleistä Moomin: Puzzle & Design sai menestyksekkään markkinatestin päätökseen Japanissa. Rovio jatkaa nyt sisällön lisäämistä koemarkkinoinnin seuraavaa vaihetta varten.