Oletko koskaan ihmetellyt, miksi juuri tietyt mainokset ponnahtavat Instagram-fiidiisi? Tähän löytyy selitys.
Instagram on Facebookin omistuksessa, ja tilin luominen onnistuu samoilla tunnuksilla. Tästä syystä samat mainokset voivat näkyä kummassakin sovelluksessa.
Moni on Facebookissa puhelimellaan jatkuvasti kirjautuneena. Tällöin kaikki puhelimellasi selatut lentotarjoukset ja Google-haut jäävät myös Facebookin muistiin – ja tietenkin Instagramin.
– Valitsemme käyttäjälle näytettävät mainokset käyttäjän Facebookissa ja Instagramissa ilmoittamien perustietojen, kiinnostusten kohteiden perusteella sekä muun nettiaktiivisuuden perusteella, kerrottiin Instagramin vastauksessa Tech Insiderin uteluun.
Facebookin kohdennettu mainonta perustuu useisiin eri tekijöihin, kuten ikään, asuinpaikkakuntaan, sukupuoleen ja esimerkiksi tykättyihin yrityksiin tai brändeihin.
– Käyttäessämme parasta tietoa, mitä voimme käyttäjistämme saada, voimme osoittaa käyttäjille oleellisia mainoksia.
Selainkäyttäytymiseen perustuvat mainokset saa halutessaan kytkettyä pois päältä Facebookin asetuksista.
Tämä toiminto ei kuitenkaan poista mainoksia some-näkymästäsi kokonaan, mutta vähentää käyttäjälle kohdennettua verkkomainontaa, mikäli sen kokee ärsyttäväksi.
Lähde: Tech Insider