Ferrarin Sebastian Vettelillä ja Mercedeksen Lewis Hamiltonilla on käytössään jo F1-kauden kolmannet voimayksiköt.
Jokaisella F1-kuskilla on kauden aikana käytössään viisi auton voimayksikköä, joka koostuu muun muassa polttomoottorista, turbosta, jarru- ja lämpöenergian kierrätysosista.
Vettelin autossa on kauden viidenteen osakilpailuun Barcelonaan tultaessa jo kolmas polttomoottori. Hamiltonilla on puolestaan käytössä kolmas turboahdin ja lämpöenergiaa kierrättävä MGU-H-komponentti.
Espanjan GP MTV Totalilla
Perjantai: Vapaat harjoitukset klo 10.55 ja 14.55
Lauantai: Harjoitukset klo 11.55, aika-ajot klo 14.55
Sunnuntai: Espanjan GP klo 14.55Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa! Espanjan GP:n aika-ajot näet suorana myös MTV3-kanavalla lauantaina kello 14.55.
Kolmatta voimayksikköään käyttää myös Red Bullille siirtynyt Max Verstappen, joka peri edeltäjältään Daniil Kvjatilta kertyneen moottorihistorian.
Ferrarin Kimi Räikkösellä on menossa toinen voimayksikkö. Sen sijaan Valtteri Bottaksen Willias-talli ei ole joutunut vielä vaihtamaan ainuttakaan uutta moottoriosaa kumpaankaan autoonsa. Sama tilanne on muun muassa Mercedeksen Nico Rosbergilla.
Kun tiimi joutuu turvautumaan autossaan mihin tahansa kauden kuudennen voimayksikön osaan, se tietää kuljettajalle automaattista kymmenen lähtöruudun rangaistusta. Sen jälkeen jokainen kuudennen voimayksikön komponetti tarkoittaa viittä ruutua lisää sanktiota. Sama toistuu, jos autoon joudutaan asentaamaan vielä seitsemäskin voimayksikkö.