Danske Bankin tiedotuksesta kerrotaan, että pankki on saanut korjattua sen palveluja tänään vaivanneen teknisen häiriön.
Tavallisten pankkiasiakkaiden palvelut saatiin kuntoon noin tunti sitten, ja yritysasiakkaiden hieman myöhemmin.
Danske Bankin mukaan tällä hetkellä ei ole viitteitä siitä, että häiriössä olisi kyse Osuuspankkia ja Nordeaa riivanneesta palvelunestohyökkäyksestä.
– Ongelmien taustalla näyttäisi olevan pankin järjestelmätekninen häiriö, mutta varmuudella ei voida myöskään sulkea pois palvelunestohyökkäyksen mahdollisuutta, sanoo pankin viestintäpäällikkö Teppo Havo STT:lle.
Osuuspankin verkkopalvelut toimivat tällä haavaa, mutta ulkomailla osa asiakkaista ei ole päässyt pankin palveluihin, kertoo OP:n viestintäjohtaja Carina Geber-Teir.
– Puhelinpalvelumme auttaa niitä asiakkaita, jotka eivät pääse tehostetun valvonnan takia palveluihimme, hän sanoo.