F1-sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting sanoo, että halo-kaariratkaisu kuljettajien suojaksi on suunnitellussa aikataulussa. Halo aiotaan ottaa käyttöön kaudeksi 2017.
Kimi Räikkönen kokeili haloa Barcelonan testeissä. Kaariratkaisu on ollut Ferrarin ja Mercedeksen kehityksessä, Red Bull puolestaan julkaisi oman versionsa, joka on kuin tuulilasi. Whiting sanoo, että todennäköisin ratkaisu ensi vuodeksi on halo.
MAINOS
Australian GP MTV Totalilla
Lauantai: Aika-ajot klo 7.55
Sunnuntai: Australian GP klo 6.55
Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!
– Sitä on testattu aika tiiviisti, ja minä uskon että se tarjoaa hyvän suojan esimerkiksi lentävälle renkaalle. Meidän pitää käydä läpi täysi riskianalyysi ja meidän pitää huomioida muitakin asioita, kuten autosta ulospääsy. Siitä pitää puhua lääkintähenkilöstölle. Mutta koko asia etenee aika hyvin, Whiting kertoi.
Whiting kehuu Ferrarin ja Mercedeksen tekemää kehitystyötä, samoin Red Bullin ideaa.
– Heidän omansa on vähän perässä kehityksessä, sitä ei ole testattu vielä, mutta se saattaa olla paremmin suojaava. Mutta minulla on epäilykseni siitä, että sitä voitaisiin ottaa käyttöön vielä vuonna 2017, kun taas halo voitaisiin, Whiting totesi.
– Olemme matkalla kohti haloa, koska sitä on testattu täysin ja me koemme että se tarjoaa parhaan yleissuojan.
Whiting antoi ymmärtää, että Red Bullin kehittelemä versio saattaisi tulla käyttöön vuoden 2017 jälkeen.