Tämän kauden päätteeksi Haas-tallista lähtevä Romain Grosjean ei tullut kovinkaan hyvin toimeen tallipäällikkö Günther Steinerin kanssa. Ja toisinpäin.
LUE MYÖS: Ferrari-pomon ja Lewis Hamiltonin tapaaminen kohautti F1-piirejä – mestari paljasti totuuden huhumyllyn taustalla: "Asia ei vaivaa minua"
LUE MYÖS: Lewis Hamiltonin ihmeellinen kysymys sai vastapuolen ja katsojat hämilleen – seurasi muutaman sekunnin kiusallinen hiljaisuus: "Ööö, mmm…"
MAINOS
Koko F1-kausi C Moressa!
Bahrainin GP suorana 27.–29.11.
Pe: harjoitukset klo 12.55 ja 16.55.
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Bahrainin GP klo 16.10, ennakkotunnelmat klo 15.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Tällainen mielikuva syntyy hyvin herkästi jo siitä, kun lukee tai kuuntelee kaksikon lausuntoja viimeisen reilun kuukauden ajalta.
Haasilla tallin F1-taipaleen alusta, vuodesta 2016 lähtien ajanut Grosjean kertoi lokakuussa Portugalissa yllättyneensä siitä, että hän ja Kevin Magnussen saivat lähteä tallista samalla ovenavauksella.
Kuultuaan kuljettajansa kommentista Steiner vastasi yllättyneensä siitä, että Grosjean yllättyi.
Torstaina Bahrainissa Steiner vahvisti tulkinnan vaikeista väleistä oikeaksi.
– Joskus hän oli ”Romain”. Minulla ei ole parempaa sanaa kuvaamaan sitä. Häntä on vaikea johtaa, mutta siitä huolimatta hänen merkityksensä tallille oli suuri. Ajoittain hän on ollut melkoinen haaste, mutta oikeana päivänä ja oikeaan aikaan hän on valtavan arvokas. Meidän täytyy kiittää häntä siitä työstä, jonka hän on tehnyt meidän hyväksemme, Steiner sanoi motorsport.comin mukaan.
Steinerin kommentit esitettiin myöhemmin Grosjeanille, joka totesi, että Haasilla on ollut enemmän vaikeuksia hänen kanssaan kuin Lotuksella.
– En halua mennä yksityiskohtiin, mutta mielestäni olen tuonut talliin paljon hyvää. Kyllä, minulla on ollut huonot hetkeni ja olen tehnyt virheitä, mutta kuka ei tekisi? Kuljettajan täytyy antaa keskinkertaisella autolla ajaessaan itsestään 105 prosenttia saadakseen hyvän tuloksen, ja jos ajaa sellaisella tasolla, on todennäköistä, että tulee virheitä. Huippuautolla riittää, että ajaa tasaisesti 99,8-prosenttisesti. Tunnen nämä molemmat tilanteet, ja siksi voin sanoa näin, Grosjean sanoi.
Kymmenettä kauttaan ykkösissä ajavan ranskalaiskuljettajan mukaan Steinerin mainitsemat ongelmat saattavat johtua myös johtoportaan kyvyttömyydestä.
– Onko minua vaikea johtaa? En tiedä, mutta on siinä ainakin aiemmin onnistuttu, joten mielestäni se on mahdollista.