Sunnuntain Japanin GP:n tulosten yllä on yhä iso kysymysmerkki, kiitos valituksen, joka koskee Renault-tallia.
Toinen F1-talli Racing Point uskoo, että Renault on käyttänyt automatiikkaan pohjautuvaa jarrutasapainojärjestelmää, joka on sääntöjen vastainen. Racing Point teki asiasta protestin.
Tapaus on nyt kansainvälisen autoliiton FIA:n teknisen osaston tutkinnassa. Selvityksessä on muun muassa se, että oliko Renaultin elektronisten osien ohjausjärjestelmä sääntöjenmukainen.
Mikäli Renaultin todetaan käyttäneen sääntöjenvastaista järjestelmää, on seurauksena hylkäys.
Monimutkaisia kohtia ja käänteitä sisältävä prosessi ei valmistu hetkessä, minkä myötä Japanin GP:n lopputulokset ovat yhä epävirallisia.
Molemmat Renault-kuskit, Daniel Ricciardo ja Nico Hülkenberg tekivät hurjan nousun Japanin GP:n aikana. Ricciardo oli seitsemäs, vaikka hän lähti liikkeelle vasta ruudusta 16. Hülkenberg nousi puolestaan 15. ruudusta kymmenenneksi.
Japanin GP:n tuomaristo määräsi jo Ferrarin monacolaiskuljettajalle Charles Leclercille 15 sekunnin aikarangaistuksen kisan alussa sattuneesta kolarista. Leclerc osui Red Bullin hollantilaiskuljettajaan Max Verstappeniin, minkä jälkeen hän jatkoi ajamista rikkoontuneella autolla.