F1-tallit pystyvät nyt lyömään lukkoon tulevan kauden autonsa rungon, sillä Kansainvälinen autoliitto FIA on saanut ratkaistua halo-turvakaaren rasitustestien yksityiskohdat.
Paljon puhetta herättänyt turvakaari tulee jokaiseen F1-autoon ensi kaudella. FIA ilmoitti jo aiemmin talleilla arvion siitä, kuinka paljon halosta koituu kuormaa rungon kiinnityksille, mutta tallit joutuivat odottamaan vielä tarkennusta siitä, kuinka lopulliset rasitustestit suoritetaan.
Viivästys aiheutti turhautumista varsinkin pienempien resurssien talleissa, sillä niiden tulisi pystyä lyömään ensi kauden auton runko lukkoon mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
FIA on nyt viimeistellyt testin yksityiskohdat ja moottoriurheilun maailmanneuvosto vahvisti testin kokoustettuaan Pariisissa viikko sitten. FIA:n mukaan testeissä on käytettävä valerakennelmaa aidon halon sijaan.
Lähde: motorsport.com