Ferrari-kuljettajat komeilevat kärjessä Barcelonan kahdeksanpäiväisten talvitestien tulosluettelossa. Testien nopeimmista kierrosajoista ei kuitenkaan kannata tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Ferrarin Sebastian Vettel ajoi koko testien nopeimman kierrosajan 1.17,182 uusilla hypersoft-renkailla, jotka ovat Pirellin rengasvalikoiman nopeimman kumit yhden kierroksen matkalla. Kimi Räikkönen täydensi Ferrarin valtaa tulosluettelossa testien toiseksi parhaalla kierrosajalla 1.17,221 niin ikään hypersoft-renkailla. Ferrari-kuskien kärkiajat syntyivät aika-ajotyylisillä vedoilla kevyellä bensakuormalla.
Vettel oli myös testien ahkerin kuljettaja ajettuaan 643 kierrosta. Vatsatauti verotti Räikkösen ajomäärää ja suomalaiselle kertyi talvitesteissä 286 kierrosta. Mercedes-kuljettajat Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton keräsivät tallilleen yhteensä eniten testikierroksia 1040 kappaletta, joka tarkoittaa 4841 testikilometriä. Vähiten testiajoa, 599 kierrosta eli 2788 km, sai kokoon McLaren. Fernando Alonso oli kuitenkin Ferrarien jälkeen testien kierrosaikavertailun kolmas 0,6 sekuntia Vetteliä hitaammalla ajalla.
Mersu-kuskit eivät missään vaiheessa testanneet ultrapehmeillä renkailla eivätkä hakeneet maksimaalista yhden kierroksen vauhtia, vaan tekivät parhaat aikansa valikoiman toiseksi nopeimmilla renkailla, eli ultrasofteilla. Mersu keskittyi testeissä selvästi kisasimulaatioihin. Hamilton oli kierrosaikavertailussa kahdeksas 1,2 sekunnin erolla kärkeen. Bottas ajoi testien kymmenenneksi parhaan kierrosajan. Mercedes-kuljettajien vauhti oli kuitenkin huomattavan vakuuttavaa pitkissä vedoissa, joissa Mersu oli selvästi edellä lähimpiä kilpakumppaneitaan Ferraria ja Red Bullia. Näin ollen Mercedes vaikuttaa säilyttäneen asemansa nopeimpana tallina, vaikkei siltä testien tulosluettelon perusteella näytäkään.
Haasin Kevin Magnussen säväytti supersoft-renkailla ajamallaan kierrosajalla, joka jäi 1,178 sekuntia Vettelin kärkiajasta. Hypersoft ja supersoft rengasseosten välinen nopeusero aiheuttaa jo lähes sekunnin verran eroa, joten Haasin vauhti oli yllättävän lähellä Ferraria. Testit antoivat siis viitteitä siitä, että Haas olisi ottanut selvän kehitysaskeleen sitten viime kauden.
Talvitestien nopeimmat kierrosajat: (suluissa rengasseos)
1. Sebastian Vettel Ferrari 1.17,182 (hypersoft)
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1.17,221 (hypersoft)
3. Fernando Alonso McLaren 1.17,784 (hypersoft)
4. Daniel Ricciardo Red Bull 1.18,047 (hypersoft)
5. Carlos Sainz Renault 1.18,092 (hypersoft)
6. Kevin Magnussen Haas 1.18,360 (supersoft)
7. Pierre Gasly Toro Rosso 1.18,363 (hypersoft)
8. Lewis Hamilton Mercedes 1.18,400 (ultrasoft)
9. Romain Grosjean Haas 1.18,412 (ultrasoft)
10. Valtteri Bottas Mercedes 1.18,560 (ultrasoft)
11. Nico Hülkenberg Renault 1.18,675 (hypersoft)
12. Stoffel Vandoorne McLaren 1.18,855 (hypersoft)
13. Brendon Hartley Toro Rosso 1.18,949 (hypersoft)
14. Esteban Ocon Force India 1.18,967 (hypersoft)
15. Charles Leclerc Sauber 1.19,118 (hypersoft)
16. Sergei Sirotkin Williams 1.19,189 (soft)
17. Marcus Ericsson Sauber 1.19,244 (hypersoft)
18. Robert Kubica Williams 1.19,629 (supersoft)
19. Sergio Perez Force India 1.19,634 (hypersoft)
20. Max Verstappen Red Bull 1.19,842 (soft)
21. Lance Stroll Williams 1.19,954 (soft)
Talvitesteissä ajetut kierrosmäärät:
1. Sebastian Vettel Ferrari 643
2. Valtteri Bottas Mercedes 584
3. Lewis Hamilton Mercedes 456
4. Pierre Gasly Toro Rosso 452
5. Carlos Sainz Renault 444
6. Max Verstappen Red Bull 419
7. Marcus Ericsson Sauber 411
8. Kevin Magnussen Haas 380
9. Charles Leclerc Sauber 375
10. Esteban Ocon Force India 372
11. Brendon Hartley Toro Rosso 370
12. Daniel Ricciardo Red Bull 364
13. Sergei Sirotkin Williams 354
14. Nico Hülkenberg Renault 351
15. Lance Stroll Williams 343
16. Stoffel Vandoorne McLaren 336
17. Sergio Pérez Force India 317
18. Romain Grosjean Haas 314
19. Kimi Räikkönen Ferrari 286
20. Fernando Alonso McLaren 263