Facebook on ryvettynyt käyttäjätietokohussa. Asiantuntijoiden mukaan skandaalilla voi olla monenlaisia vaikutuksia yrityksen toimintaan.
Yli 50 miljoonan Facebook-käyttäjän tietojen epäillään joutuneen vääriin käsiin. Kohu on kääntänyt Facebookin osakekurssin laskuun ja eräät mainostajat ovat jo vetäneet rahaa pois Facebookilta.
Huomenta Suomen haastattelussa journalistiikan vierailijaprofessori Jussi Pullinen Tampereen yliopistosta sekä startup-konsulttiyritys Hupparihörhön ja yritystietohakemisto Underhoodin perustaja Sami Kuusela keskustelevat siitä, millaisia seurauksia käyttäjätietoskandaalilla on Facebookille.
– En usko, että Facebook näillä käyttäjämäärillä mihinkään romahtaisi, sillä se on niin suosittu kaikkine palveluineen, Pullinen toteaa.
Kuusela on asiasta samoilla linjoilla.
– Todennäköisesti tästä ei puhuta enää ensi viikolla, hän arvelee. – Facebook on kuitenkin niin koukuttava.
Yllä olevalla videolla Pullinen ja Kuusela kertovat myös mielipiteensä siitä, onko kohdennetussa markkinoinnissa jotain pahaa. Lisäksi he miettivät, voiko Facebook enää palata "viattomuuden aikaan".