Facebook aikoo tuoda mainokset sen Messenger-sovelluksen etusivulle vuoden loppuun mennessä. Messengerin mainoksia testattiin ensiksi rajoitetusti Thaimaassa ja Australiassa, mutta nyt kokeilun päätyttyä Facebook aikoo ottaa sponsoroidut viestit käyttöön koko maailmassa.
Venture Beat uutisoi, että mainokset Messengerissä tulevat näyttämään samalta kuin käyttäjille kohdennetut mainokset Facebookissa ja Instagramissa.
– Aiomme tienata mainonnan avulla, Messengerin tuotepäällikkö Stan Chudnovsky sanoo Venture Beatin haastattelussa.
– Olemme miettineet muitakin liiketoimintamalleja, mutta ne kaikki liittyvät tavalla tai toisella mainoksiin, Chudnovsky toteaa.
Hän lisäsi myös, että mainosten näyttäminen Messengerissä aloitetaan ensiksi hiljalleen. Käyttäjien palaute aiotaan hänen mukaansa ottaa kuitenkin myös huomioon.
On myös mahdollista, että Messengerin karsitut ja kevyemmät versiot välttyvät mainoksilta. Esimerkiksi Android-laitteille on saatavilla Messenger Lite.
Toukokuussa Messengerin etusivu uudistettiin siten, että viestit keskittyivät juuri etusivulle ja muut toiminnot omille välilehdilleen.
Lähde: The Verge, Venture Beat
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.