Ferrarin ratatoimintojen johtaja Diego Ioverno toppuuttelee puheita italialaistallin uuden moottorin merkityksestä viikonlopun Kanadan GP:ssä.
Ferrari käytti ensimmäistä kertaa kauden aikana moottorikehitykseen tarkoitettuja poletteja voimayksikkönsä suorituskyvyn parantamiseksi. Muutoksia tallin uskotaan pääsevän hevosvoimissa jo melko lähelle Mercedestä.
Iovernon mukaan suoranopeus on Kanadassa tärkeä, mutta vaatimustaso on kova kaikilla osa-alueilla.
– Voimayksikkö joutui erittäin koville, mutta myös jarrut, jousitusosat ja kaikki muu ovat kovan paineen alla radan luonteen takia, Ioverno kertoo Ferrarin nettisivuilla.
Montrealissa radalla on useita kohtia, joissa jarrutetaan ja kiihdytetään erittäin aggressiivisesti. Varsinaisia mutkia on vain muutama.
Jos kaksi viikkoa sitten Monacossa renkaiden lämmittäminen oli ongelma, niin Kanadassa renkaiden kuluman hallitseminen on äärimmäisen tärkeää. Iovernon mukaan rengasstrategia nousee jälleen esiin Quebecissä.
– Kisa oli ennen yhden pysähdyksen kisa, mutta uusilla säännöillä, teknologialla ja renkailla se ei ole mahdollista, koska silloin joutuu kisan lopussa isoihin ongelmiin, Ioverno selvittää.
– Meidän pitää katsoa, mitä vastaamme tulee ja tehdä omalta kannaltamme paras ratkaisu.
Tv