Ferrari-tallilla on mahdollisuus tehdä Sebastian Vettelin autoon peliliikkeitä, joista on suurta hyötyä loppukautta ajatellen.
Vettelin auton taka-akselin kallistuksenvakaaja hajosi Singaporen aika-ajossa, mikä johti saksalaiselle koko aika-ajon viimeistä sijaa.
Näin ollen lähtöruuturangaistukset eivät haittaisi, mikä avaa paikan taktikoinnille. Vettelillä on jo käytössään kauden viidennet polttomoottori, turbo sekä lämpöenergiaa kierrättävä MGU-H-yksikkö. Kunkin osan vaihto seuraavaan tuo lähtöruuturangaistuksen.
Nyt, kun lähtöpaikka on jo viimeisenä, ei rangaistus haittaisi. Vettel myönsi motorsport.comille, että Ferrari pohtii moottoriosien vaihtamista. Mikäli vaihto tehdään, nykyisiä osia saa vielä käyttää kauden aikana.
– Se on yksi asioista, joita mietimme ja tutkimme mikä on järkevintä. Mietimme ehdottomasti onko siinä järkeä vai ei, Vettel sanoi.
Vettelin tallikaveri Kimi Räikkönen starttaa sunnuntain kisaan viidennestä lähtöruudusta.